Вторник, 30.04.2024, 00:37
Приветствую Вас Гость | RSS

ЗОШ І-ІІ ступенів № 6 м.Покровська Донецької області

Меню сайта
Мини-чат
Форма входа
Статистика
конкурс ОШ №6 родители газета алый парус Осень агрессия Ярош А.В. Мирошниченко О.А. школа образование творчество дети день учителя РОДИННЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ Всеукраїнський конкурс освіта учитель аттестация детское творчество математика Кузьменко Г.И Презентація первый звонок програма Світова література 6 клас 6 класс ОШ №6 г.Красноармейск 2013-2014 уч. русский язык планирование 8 марта лаборатория молодежь против наркотиков неделя английского языка зарубіжна література День здоровья здоровый образ жизни 5 класс мониторинг День Победы планування світова література 5 клас ОШ №6Красноармейск майстер-клас навчальний рік 6 клас 1 сентября Начало учебного года праздник поздравление творчість новый год день открытых дверей Мастер-класс Методика Инновации Компетентность звездный олимп олимпиада школьный звонок проект Игнатенко Е.Г. світова література 5 клас ОШ №6 г.Красноармейск Кузьменко Г.И. 2013-2014 учебный год календарь Обери свій творчий шлях перший урок шевченківський урок закон про освіту 6-9 классы Диагностические контрольные работы «Пряля» Конспект уроку методичні рекомендації бешенство початкова школа наступність Учитель года батьки і діти юбилей 25 лет Календарно -тематическое планирован библиотечный урок фізкультхвилинки Шамрай І.А. Безкоровайна Ю.А. День Європи ЗОШ№6 Красноармійськ конкурс красоты ДПА співпраця оплата праці освітян Відкривай Україну акция кузьменко масляна

Средняя и начальная школа

Главная » Файлы » Блог Смык Т.С., учителя украинского языка и литературы

Наказ МОН № 192 від 20.02.15 року
18.03.2015, 21:29

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
№ 192 від 20 лютого 2015 року
Про проведення державної підсумкової
атестації учнів (вихованців) у системі
загальної середньої освіти у 2014/2015
навчальному році
Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602 наказую:
Провести державну підсумкову атестацію у загальноосвітніх навчальних закладах:
• І ступеня - з 12 по 21 травня з трьох предметів: української мови, читання та математики;
• ІІ ступеня - з 1 по 8 червня з трьох предметів: української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу;
• ІІІ ступеня - з трьох предметів у два етапи: 24 квітня у пунктах тестування - з української мови у формі ЗНО; з 22 по 28 травня - у навчальних закладах з двох предметів - математики або історії України та предмета за вибором учнів.
2. Затвердити орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань, що додаються.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра Павло Полянський
Додаток
до наказу Міністерства освіти і науки України
від 20. 02. 2015 № 192
Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань
Загальні положення
Державна підсумкова атестація (далі – атестація) учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2015 року за № 157/26602.
Атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів.
Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу. Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки.
Український центр оцінювання якості освіти надсилає навчальним закладам результати ЗНО з української мови, які зараховуються як результати атестації, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу.
При складанні розкладу проведення атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.
Частина учнів 11-го класу може обрати історію, а інша - математику. Щодо предметів за вибором в 11-му класі, то кожен (-на) учень (учениця) може обрати будь-який предмет, винесений на атестацію. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено.
Випускники з населених пунктів Донецької та Луганської областей, що тимчасово неконтрольовані державною владою, а також з Автономної Республіки Крим і м. Севастополь, які встигли зареєструватися на ЗНО до 20 лютого, проходитимуть атестацію з української мови і літератури у формі ЗНО - 24 квітня.
Інші випускники з тимчасово неконтрольованих територій можуть реєструватися для проходження ЗНО до 20 квітня. У такому випадку вони проходитимуть атестацію у формі ЗНО з української мови і літератури – 9 червня, а ЗНО з усіх інших предметів – за розкладом основної сесії (з 3 по 26 червня). Якщо з поважних причин випускник (випускниця) не зміг (змогла) з’явитися 9 червня на тестування з української мови та літератури, він (вона) матиме можливість пройти атестацію у формі ЗНО з цього предмета 27 червня 2015 року.
Бали за атестацію в основній та старшій школі виставляються у класному журналі у колонку з написом "ДПА" без зазначення дати після колонки з написом "Річна".
Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі "державна підсумкова атестація" та враховуються при визначенні середнього балу атестата.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
Випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які отримали міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту у поточному навчальному році (Deutches Sprachdiplom (DSD), Goethe-Zertifikat B1, Goethe-Zertifikat B2 - німецька мова; DELF/DALF - французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge English Language Assessment (FCI), Pearson Test of English (PTE) - англійська мова; D.E.L.E. - іспанська мова) рівня B-1 - для загальноосвітніх навчальних закладів, B-2 - для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов, результати зазначених іспитів зараховуються як атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється атестаційна оцінка з цих предметів 12 балів.
Оформлення атестаційної роботи
Атестаційна робота оформлюється письмово на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт, до прикладу:
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу. На ньому зазначається дата, до прикладу: 01.06.2015 р. Підписування роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
з державної підсумкової атестації
з української мови за курс початкової (основної, старшої) школи
учня (учениці) 4(9,11) класу
( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, до прикладу:
Диктант
У пошуках слова
Оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи здійснюється учнем (ученицею) на аркушах зі штампом навчального закладу або на спеціальному бланку відповідей, що розробляється навчальним закладом. У чистовому варіанті атестаційної письмової роботи виправлення (крім лексичних, орфографічних помилок) вважаються помилкою і не зараховуються як правильні відповіді.
Атестація у початковій школі
У 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів атестація проводитиметься у формі підсумкових контрольних робіт з української мови (мова і читання) та математики. У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин крім атестації з української мови (мова і читання) атестації можуть підлягати результати навчальної діяльності учнів з мови навчання (мова і читання).
Кожна підсумкова контрольна робота проводиться відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка і п'ятниці, а також днів перед і після святкових.
На проведення підсумкової контрольної роботи відводиться 1 академічна година (один урок): 5 хв. – на пояснення змісту роботи та інструкції щодо її виконання і 35 хв. – на її виконання. Тексти підсумкової контрольної роботи вчитель записує до початку уроку на дошці або заздалегідь друкує на окремих аркушах і перед уроком роздає кожному учневі (учениці).
Бали за атестацію з української мови (мова і читання) та математики виставляються у класному журналі під датою її проведення. На правій сторінці класного журналу у розділі "Зміст уроку" здійснюється запис "Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація".
Результати атестації у 4 класі з української мови (мова і читання) та математики не враховується при виставленні річних оцінок.
Зміст завдань для підсумкових контрольних робіт формується відповідно до державних вимог щодо навчальних досягнень, визначених Програмами для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи ( – К. : Початкова школа, 2006; 2007; Программы для средней образовательной школы с русским языком обучения. 1-4 классы. - К.: Початкова школа, 2006; Програма «Українська мова» для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з румунською, молдовською та угорською мовами навчання – Чернівці: Букрек, 2007).
Завдання для підсумкових контрольних робіт розробляються вчителем початкових класів, погоджуються педагогічною радою та затверджуються керівником навчального закладу. Зміст підсумкової контрольної роботи для атестації з української мови (мови навчання) може формуватись з тексту для диктанту або списування (з пропущеними орфограмами) для виявлення правописних умінь і завдань до тексту: творчого на побудову зв’язного висловлювання для перевірки мовленнєвих умінь та завдань для перевірки мовних знань.
Визначенню рівня навчальних досягнень з української мови (мови навчання) підлягають мовні знання з усіх розділів початкового курсу української мови (мови навчання): мовленнєві (вміння будувати зв’язний текст, використовувати засоби виразності мови, висловлювати власну думку) і правописні уміння учнів.
Зміст підсумкової контрольної роботи для атестації з читання може формуватись з тексту длячитання мовчки для перевірки сформованості навичок читання, завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом і творчого на побудову висловлювання власної думки до змісту прочитаного. Визначенню рівня навчальних досягнень учнів з читання підлягають сформованість навичок читання і розуміння зміступрочитаного тексту.
Підсумковому визначенню рівня навчальних досягнень з математики підлягають сформованість знань і умінь відповідно до таких змістових компонентів навчального матеріалу: натуральні числа, арифметичні дії з натуральними числами; задачі; числові вирази; частини; величини; геометричні фігури; вимірювання величин.
Зміст атестації у формі підсумкової контрольної роботи рекомендуємо формувати з таких завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Атестація в основній школі
Українська мова
Проходження атестації з української мови є обов’язковим.
Ефективною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів є контрольний текстовий диктант. Перевірці підлягають уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила, ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації, належним чином оформляти роботу. Перевірка здійснюється фронтально за звичною методикою.
На проведення атестації відводиться 1 астрономічна година. Відлік часу ведеться від початку читання вчителем тексту.
За обсягом тексти диктантів повинні містити 160 -170 слів.
Визначаючи кількість слів у диктанті, враховують як самостійні, так і службові частини мови.
Нормативи оцінювання диктанту
Бали Кількість помилок Бали Кількість помилок
1 15-16 і більше 7 4
2 13-14 8 3
3 11-12 9 1+1(негруба)
4 9-10 10 1
5 7-8 11 1(негруба)
6 5-6 12 -

Українська література
Атестація з української літератури у 9 класі (за вибором навчального закладу) проводиться у формі тестування.
Тривалість виконання завдання в письмовій формі - 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Учитель довільно визначає варіанти тестів для кожного (-ої) учня (учениці), але так, щоб учні за сусідніми партами не виконували однакові варіанти.
Кожен тест рекомендується складати із завдань різної форми:
• завдання з вибором однієї правильної відповіді, яке містить чотири або п’ять варіантів відповідей, з яких одна правильна;
• завдання на установлення відповідності між елементами лівої та правої колонок;
• завдання відкритої форми з короткою відповіддю, що передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.
У випадку написання розгорнутої відповіді на запропоноване запитання, учні дають розгорнуту відповідь, формулюють і коментують проблему, порушену в художньому творі, позицію автора, зазначають, чи погоджуються вони з позицією автора, й аргументують свою думку. Обсяг відповіді: 100-200 слів.
Світова література
Завдання для атестації зі світової літератури в 9 класі повинні охоплювати навчальний матеріал 8-х і 9-х класів та містити не менше 10 варіантів завдань різної форми. Якщо кількість учнів у класі менша десяти, кожен (кожна) з них отримує окремий варіант.
На виконання завдання атестації відводиться 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Завдання призначені для комплексної перевірки знань з навчального предмета і мають бути побу¬довані таким чином, щоб дати учням можливість проявити вміння аналізувати та інтерпретувати художній текст, виявляти його розуміння, усвідомлення родової й жанрової специфіки, стильової своєрідності, його художнього змісту та особливостей поетики.
Кожен варіант повинен містити завдання різних форм:
• на обрання однієї правильної відповіді;
• на встановлення послідовності;
• на встановлення відповідності;
• завдання відкритого типу (учень (учениця) має написати твір-мініатюру (обсяг - до 1 сторінки) на запропоновану тему, у якому продемонструвати сформованість базових знань зі світової літератури, уявлення про художню літературу як мистецтво слова, уміння висловити свої думки про художній твір, аналізувати різні за своєю жанровою специфікою твори, а також проявити самостійність суджень, уміння спиратися на тексти письменників, підбирати потрібну форму вислову, визначати національну своєрідність конкретного тексту).
Виконання завдання відкритої форми у вигляді твору-роздуму оцінюється відповідно до таких параметрів: повнота розкриття теми; посилання на літературні тексти, уміння їх аналізувати та інтерпретувати; логічна послідовність викладу думок (наявність тези, аргументів, висновку); струнка побудова (наявність вступу, основної частини, висновків); структурна цілісність, переконливість наведених аргументів в основній частині твору, точність, зрозумілість думки; образне мислення.
Завдання відкритої форми учень (учениця) виконує на окремому аркуші, виданому вчителем.
Мови і літератури національних меншин
У загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням або вивченням мов національних меншин атестація з мови у 9 класі може проводитися у формі диктанту, переказу (докладного або стислого) або виконання тестових завдань.
Рекомендуємо обирати для диктантів тексти, що стосуються питань естетичного та етичного характеру, природи рідного краю, шкільного життя учнів, а також ознайомлюють з історичним минулим, звичаями, традиціями, символами й оберегами, духовною культурою й мистецтвом народів, які мешкають на теренах України та за межами країни, відомими пам'ятками України та світу, видатними постатями історії, культури, науки тощо.
Час написання диктанту складає 1 астрономічну годину. Диктант оцінюється однією оцінкою за параметрами, вказаними в Методичних рекомендаціях щодо оцінювання результатів навчання мов національних меншин (лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2013 № 1/9-592).
Атестаційна робота у формі переказу (докладного або стислого) дозволяє перевірити: рівень комунікативної компетенції, орфографічну та пунктуаційну грамотність учнів, їх уміння працювати з текстом, зв’язно та логічно викладати його зміст за допомогою відбору відповідних мовних засобів, аргументувати свою думку.
Завданням докладного переказу є повне відтворення (зі всіма деталями) змісту тексту зі збереженням його типу, стилю мовлення, композиційних і мовних особливостей; у стислому переказі ставиться завдання передати саме головне та суттєве змісту наданого тексту, використовуючи при цьому відповідні мовні засоби узагальнюючого характеру.
Тексти для переказу можуть бути укладені із творів класичної та сучасної літератури художнього, публіцистичного, науково-популярного стилів різного типу мовлення (розповідь, опис, роздум). За тематикою ці тексти можуть бути присвячені Україні, природним явищам, родині, мистецтву, науці, спорту тощо.
Обсяг текстів для переказу – 210 - 240 слів. На проведення переказу відводиться 90 хвилин. Переказ оцінюється однією оцінкою, яка є середнім показником набраних балів за зміст та мовне оформлення (грамотність) роботи.
Атестація з мови може відбуватися також у тестовій формі. Вчителю доцільно розробити не менше 10 варіантів тестових завдань, що передбачають перевірку знання та вміння учнів розпізнавати вивчені мовні явища, групувати та класифікувати їх, виявляти розуміння значення мовних одиниць та особливостей їх використання в мовленні, сполучати слова, доповнювати, трансформувати речення, добираючи при цьому належну форму слова, потрібну лексему, відповідні засоби зв‘язку між частинами речення, між реченнями у групі пов’язаних між собою тощо.
Рекомендуємо можливу структуру кожного варіанту завдань: з вибором однієї правильної відповіді (до кожного завдання добирається 4-5 варіантів відповідей, з яких правильним може бути одна); завдання на встановлення відповідності (необхідно встановити відповідність між інформацією, яку позначено цифрами, та поняттями або прикладами, що позначено буквами, утворивши між ними логічні пари); завдання на читання та розуміння тексту (до тексту додаються групи завдань, що потребують вибору однієї правильної відповіді та за якими перевіряється розуміння тексту, його змісту, побудови (композиції).
На проведення атестації у формі тестових завдань відводиться 90 хвилин.
Атестація з інтегрованого курсу "Література" (національна та світова) у 9 класі може проводитися у формі написання твору або виконання тестових завдань. Пропонуємо виконувати твір у традиційному жанрі літературно-критичної статті, а також у жанрі рецензії.
Тестові завдання повинні відповідати вимогам діючих навчальних програм. Рекомендуємо скласти до 10 варіантів тестових завдань наступних форм: завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох або двох правильних відповідей із 5 (6) запропонованих тощо; завдання на встановлення правильної послідовності викладення подій у художньому творі, розташування частин (глав) літературного твору, створення твору, життя письменників, існування літературних та культурних епох, стилів, напрямів; завдання на встановлення відповідності (пропонується встановити відповідність між певними літературними фактами, розміщеними у двох колонках); завдання з розгорнутою відповіддю.
Завдання мають бути побудовані таким чином, щоб учні могли продемонструвати вміння розуміти та інтерпретувати художній текст, визначати родову й жанрову специфіку та стильову своєрідність художнього твору, багатство його ідейно-художнього змісту та особливості поетики, сприйняття конкретного твору в літературно-мистецькому контексті епохи, у зв’язках із літературною традицією України і світу.
Робота над тестовими завданнями проводиться протягом 90 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.
Атестація у старшій школі
Українська мова
Атестація з української мови в 11 класі проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання у пунктах тестування. Відповідно до пункту 4 наказу МОН від 01.10.2014 № 1120"Про деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2015 році", зареєстрованого в Міністерстві юстиції 08.10.2014 за № 1208 /25985, результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури (базовий рівень – українська мова) зараховуються як результати атестації за курс повної загальної середньої освіти для всіх випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2015 року.
Атестація в 11 класі для учнів, які не з’явилися для її проходження через поважні причини (смерть членів сім’ї чи близьких родичів, надзвичайні ситуації природного та техногенного походження, інші обставини, які об'єктивно унеможливлюють з'явлення на атестацію), учнів вечірніх шкіл, які не будуть вступати до вищих навчальних закладів, проводиться у навчальному закладі у формі переказу.
Переказ проводиться за традиційною методикою. За обсягом тексти переказів повинні містити 350-450 слів. На виконання роботи відводиться 90 хвилин, протягом яких учні сприймають текст, докладно відтворюють його в письмовій формі з урахуванням смислової і структурної цілісності. Відлік часу розпочинається після другого прочитання вчителем тексту переказу. Переказ оцінюється однією оцінкою, яка є середнім показником набраних балів за зміст та мовне оформлення (грамотність) роботи.
Українська література
Атестація з української літератури в 11 класі проводиться письмово у формі тестування.
Тривалість виконання завдання - 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Кожен тест може складатися із завдань різної форми:
• завдання з вибором однієї правильної відповіді містять чотири або п’ять варіантів відповідей, із яких тільки одна правильна. Учні повинні вибрати правильну, на їхню думку, відповідь і позначити її в таблиці;
• завдання з вибором однієї правильної відповіді мають бути укладені за програмою для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів, тому їх повинні виконувати під час державної підсумкової атестації тільки учні класів філологічного напряму;
• завдання відкритої форми з короткою відповіддю передбачають уписування відповіді у вигляді слова, словосполучення чи речення.
Якщо завдання передбачає написання розгорнутої відповіді, то учні мають надати розгорнуту відповідь, сформулювати і прокоментувати проблему, порушену в художньому творі, пояснити позицію автора, указати, чи погоджуються вони з такою позицією, й аргументувати свою думку. Обсяг відповіді – від 100 до 200 слів.
Учитель визначає варіанти тестів для кожного (кожної) учня (учениці) на власний розсуд, але так, щоб учні за сусідніми партами не виконували один варіант.
Атестація з української літератури проводиться протягом 90 хвилин.
Світова література
Атестація зі світової літератури проводиться письмово у формі тестування.
На виконання завдання відводиться 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Для проведення атестації готують не менше 10 варіантів із завданнями різної форми, що повинні охоплювати навчальний матеріал 10 та 11 класів.
Якщо кількість учнів менша 10, то кожен (кожна) з них отримує окремий варіант.
Залежно від того, за яким рівнем (стандарту, академічним, профільним) учні вивчали світову літературу в школі, вони виконують різний комплект завдань. Кількість завдань для рівня стандарту та академічного (профільного) повинна відрізнятися та бути різних форм: вибір однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих; встановлення відповідності; написання стислого твору-роздуму на запропоновану тему.
Кількість завдань в одному варіанті визначається вчителем на власний розсуд.
Виконання завдання відкритої форми у вигляді твору-роздуму оцінюється відповідно до таких параметрів: повнота розкриття теми; посилання на літературні тексти, уміння їх аналізувати й інтерпретувати; логічна послідовність викладу думок (наявність тези, аргументів, висновку); струнка побудова (наявність вступу, основної частини, висновків); структурна цілісність, переконливість наведених аргументів в основній частині твору, точність, зрозумілість думки; образне мислення.
Завдання відкритої форми учень (учениця) має виконати на окремому аркуші, виданому вчителем.
Правильне виконання завдань кожного варіанта оцінюється 12 балами.
Мови і літератури національних меншин
Атестація з мов навчання або вивчення мов національних меншин у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин проводиться у формі переказу з творчим завданням або у формі тестових завдань.
Рекомендуємо використовувати для переказу тексти різних стилів за різними типами мовлення (розповідь, опис, роздум). Обсяг тексту для переказу від 290-340 до 340-390 слів залежно від його форми та виду.
Атестація може проводитися також у тестовій формі. Завдання мають бути укладені у відповідності до чинних навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням мовами національних меншин і давати учневі (учениці) можливість визначити рівень сформованості мовної та мовленнєвої компетенцій, їх уміння реалізовувати свої знання у практичній діяльності.
Рекомендуємо розробити не менше 10 варіантів тестових завдань різних ступенів складності, що передбачатимуть перевірку знання та вміння учнів розпізнавати вивчені мовні явища, групувати та класифікувати їх, виявляти розуміння значення мовних одиниць та особливостей їх використання в мовленні, сполучати слова, доповнювати, трансформувати речення, добираючи при цьому належну форму слова, потрібну лексему, відповідні засоби зв‘язку між частинами речення, між реченнями у групі, пов‘язаних між собою, та інше.
Рекомендуємо такі форми тестових завдань: завдання з вибором однієї правильної відповіді; завдання з вибором однієї або кількох правильних відповідей; завдання на встановлення відповідності; завдання на читання та розуміння тексту; завдання (відкритого типу) з розгорнутою відповіддю.
Тривалість виконання тестових завдань – 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).
Атестація з інтегрованого курсу "Література" (національна та світова) може проводитися у формі твору або виконання тестових завдань.
Тестові завдання для проведення державної підсумкової атестації з інтегрованого курсу "Література" (національна та світова) мають відповідати вимогам діючих навчальних програм. Рекомендуємо розробити не менше 10 варіантів таких завдань різної форми та складності: завдання закритої форми (на вибір однієї правильної відповіді з чотирьох запропонованих; на вибір двох правильних відповідей із 5(6) запропонованих тощо; на встановлення правильної послідовності викладення подій у художньому творі, розташування частин (глав) літературного твору; створення твору, життя письменників, існування літературних та культурних епох, стилів, напрямів; на встановлення відповідності (пропонується встановити відповідність елементів двох списків); завдання відкритої форми (доповнення відповіді одним або кількома словами; надання відповіді на питання розгорнутим або стислим власним висловлюванням).
Написання стислого твору-роздуму на запропоновану тему має бути важливою складовою державної підсумкової атестації з літератури.
На виконання завдання атестації відводиться 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується).

Рекомендуємо таку систему оцінювання:
Види завдань Система оцінювання
Завдання з вибором однієї правильної відповіді За правильну відповідь 1 бал
Завдання на встановлення відповідності Від 1 до 4 балів
Завдання на встановлення правильної послідовності Від 1 до 3 балів
Завдання множинного вибору Від 1 до 3 балів
Загальна сума від 0 до 36 балів включно.

Для виведення оцінки набрану суму балів слід розділити на 3.
Учитель на власний розсуд може змінити структуру, додати завдання відкритої форми. При цьому мають бути чітко виписані критерії оцінювання таких завдань.
Директор департаменту Ю.Г. Кононенко

Категория: Блог Смык Т.С., учителя украинского языка и литературы | Добавил: Гал1№а
Просмотров: 670 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz