«Удосконалення мовно-літературної грамотності учнів»
У національній доктрині розвитку освіти зазначено, що освіта є стратегічним ресурсом поліпшення добробуту людей, зміцнення авторитету і конкурентно спроможності України. Необхідною умовою підготовки конкурентно спроможного, адаптованого до нових вимог часу випускника школи є сформованість у нього мовно-літературної грамотності. Хоча всеукраїнський рейтинг з української мови і літератури Донецької області і м. Красноармійська, зокрема у порівнянні з минулорічним, має позитивну динаміку, однак і перед учителями-філологами, і перед їх вихованцями є багато невідкладних завдань, що стосуються підвищення рівня якості знань учнів з цієї базової дисципліни. Цьому сприятиме, зокрема, подальша система роботи щодо моніторингу якості знань і самоосвітньої діяльності учнів, яка має спиратись на нові інформаційні технології, що дозволить пожвавити, оптимізувати й урізноманітнити навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати їх творче мислення. Учитель має набрати при цьому функції порадника, консультанта, старшого партнера у спільній діяльності. Пріоритетним має стати діалоговий тип навчання як найбільш ефективний і гуманний, більше слід практикувати такі форми і методи навчання, що активізують мовленнєву діяльність учнів, сприяють розвиткові критичного мислення, творчої уяви: урок-дискусія, диспут, урок-дебати, прес-конференція, ділова гра тощо. При цьому вчитель має також спрямувати роботу на повторення раніше вивченого матеріалу, підвищення рівня сформованості знань, умінь і навичок.
Партнерами вчителя-філолога мають стати самі учні, їх батьки, викладачі інших дисциплін.
Конкретним кроком щодо опанування учнями рідною мовою, підготовки їх до майбутнього життя, ДПА, успішного написання підсумкового моніторингу є освітній проект «Удосконалення мовно-літературної грамотності учня». |