Пятница, 17.05.2024, 10:38
Приветствую Вас Гость | RSS

ЗОШ І-ІІ ступенів № 6 м.Покровська Донецької області

Меню сайта
Мини-чат
Форма входа
Статистика
конкурс ОШ №6 родители газета алый парус Осень агрессия Ярош А.В. Мирошниченко О.А. школа образование творчество дети день учителя РОДИННЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ Всеукраїнський конкурс освіта учитель аттестация детское творчество математика Кузьменко Г.И Презентація первый звонок програма Світова література 6 клас 6 класс ОШ №6 г.Красноармейск 2013-2014 уч. русский язык планирование 8 марта лаборатория молодежь против наркотиков неделя английского языка зарубіжна література День здоровья здоровый образ жизни 5 класс мониторинг День Победы планування світова література 5 клас ОШ №6Красноармейск майстер-клас навчальний рік 6 клас 1 сентября Начало учебного года праздник поздравление творчість новый год день открытых дверей Мастер-класс Методика Инновации Компетентность звездный олимп олимпиада школьный звонок проект Игнатенко Е.Г. світова література 5 клас ОШ №6 г.Красноармейск Кузьменко Г.И. 2013-2014 учебный год календарь Обери свій творчий шлях перший урок шевченківський урок закон про освіту 6-9 классы Диагностические контрольные работы «Пряля» Конспект уроку методичні рекомендації бешенство початкова школа наступність Учитель года батьки і діти юбилей 25 лет Календарно -тематическое планирован библиотечный урок фізкультхвилинки Шамрай І.А. Безкоровайна Ю.А. День Європи ЗОШ№6 Красноармійськ конкурс красоты ДПА співпраця оплата праці освітян Відкривай Україну акция кузьменко масляна

Средняя и начальная школа

Главная » Файлы » Начальная школа » Блог Божок А.В, учителя начальных классов

Поради батькам та вчителям.
29.03.2015, 17:10
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ТА БАТЬКАМ
• Навчаючи дитину каліграфічного письма, необхідно врахову¬вати її індивідуальні особливості: здатність до письма, особли¬вості зору (короткозорість, далекозорість), помічати відхилення в моториці (тремтіння пальців, посмикування руки під час письма і т. ін.).
• Кожне заняття починається з перевірки правильної по¬садки дитини, положення ручки або олівця в руці, роз¬міщення зошита на парті або столі та його переміщення під час письма. Це сприяє профілактиці порушення постави і зору дитини, підвищенню працездатності, формуванню чітко¬го та швидкого письма.
• У процесі занять звертайте увагу на те, наскільки точно дитина обводить контури фігур, лінії візерунків, малює і пише зліва направо.
• Під час роботи над написанням букв зверніть увагу дитини на елементарний склад букв, допоможіть їй виділяти найпростіші графічні одиниці, проведіть ритмічне прописування цих еле¬ментів спочатку в повітрі, а потім за допомогою ручки.
• Орієнтуйте маленьких школярів на правильне з'єднання букв у складах, на дотримання нахилу при написанні букв і слів.
• Навчайте дітей писати правильно і красиво. Писати чисто, без помарок, не заходити на поля, не обводити букви двічі. Таке письмо сприятиме вихованню у дити¬ни охайності, працьовитості, сумлінності та старанності у виконанні будь-якої роботи, її естетичному вихованню.
• Виконуючи з дитиною роботу з написання слів, нагадуйте їй про лексичне значення слова та необхідність дотримуватися правил орфографії.
• Пам'ятайте: безперервне письмо не повинно тривати довше п'яти хвилин.
• Через кожні 7—10 хвилин роботи с прописами необхідно про¬водити фізкультхвилинки тривалістю 1,5—2 хвилини, а також спеціальні підготовчі вправи для розвитку пальців, кисті, пере¬дпліччя руки.
• Формування графічних навичок — процес складний і трива¬лий. Дитина, зображуючи найпростіші елементи тієї чи іншої букви, докладає максимум зусиль, емоційно переживає свої невдачі. Тому необхідно враховувати настрій дитини, вчасно приходити їй на допомогу.
• Не забувайте похвалити дитину, заохотити її старанність.
• Ваша постійна увага, підтримка та активна допомога в ово¬лодінні навичками письма нададуть дитині впевненості у своїх силах і можливостях.
Ігри на розвиток дрібної моторики
Пальчикові ігри
Перша іграшка дитини — її ручки та пальці. Настає той час, коли мама помічає, що її маленька дитина, якій уже виповнилося 3-4 місяці, розглядає свої пальчики, руки, рухає ними, бавиться протягом тривалого проміжку часу. Малюк пізнає навколишній світ через своє тіло. Чим більше дитина рухає своїми пальчиками, тим краще розвиваються її мозкові структури.
Ще в II тисячолітті до н.е. китайські мудреці знали, що існує взаємозв'язок між рухами пальців, кисті та розвитком мислення. Сучасні дослідження фізіологів підтверджують існування такого зв'язку. У роботах В. М. Бехтерєва є висновки про те, що маніпуляції рук впливають на функціонування центральної нервової системи, розвиток мовлення. Прості рухи кистей допомагають зняти загаль¬не напруження, а також напруження з рук, розслаблюють губи, що сприяє поліпшенню вимови звуків, розвитку мовлення дитини.
Дослідження М. М. Кольцової свідчать, що кожен із пальців ру¬ки має своє представництво в корі великих півкуль головного моз¬ку. Розвиток рухів пальців передує появі артикуляції складів. Та¬ким чином, мовлення перебуває в прямій залежності від розвитку дрібної моторики руки.
Народна мудрість здавна зберігає знання про доцільність викорис¬тання ігор із пальчиками. У різних культурах зустрічаються народ¬ні ігри для малюків, в яких активно задіяні руки та пальці. «Паль¬чикові» ігри — це віршовані рядки, що ілюструються за допомогою ритмічних рухів рук, пальчиків. Ігри з пальцями допомагають бать¬кам не тільки розвивати мовлення та інтелектуальні здібності ди¬тини, а й дають задоволення від проведеного разом часу, допомага¬ють у хвилини суму, стають у нагоді для створення ритму впродовж дня. Пропонуючи малюкові таку гру, важливо відразу створити її настрій, правильно вимовляти кожен звук, продумати всі рухи за¬здалегідь і поступово її повторювати. Особливу радість дає дитині ситуація, коли всі члени сім'ї разом відтворюють гру. Спочатку во¬на може тільки спостерігати за тим, як батьки граються в «пальчикову» гру, поступово залучається до гри окремими звуками та ру-хами. Важливо, щоб відповідна гра повторювалась упродовж пев¬ного проміжку часу. Наприклад, гру присвячено весні протягом 2-х перших весняних тижнів. Потім її змінює нова «пальчикова» гра, пов'язана із певною подією, святом, порою року. Можна знайти пев¬ний час для «пальчикової» гри. Наприклад, перед сніданком. Коли лунають слова з гри, гортань дитини вібрує, повторюючи всі звуки, спершу — беззвучно, а через деякий час з'являться відтворені склади і слова із запропонованої гри. Настає і той момент, коли малюк разом із вами показує гру з пальчиками. Світ «пальчикових» ігор дарує радість і малятам, і дорослим.
ПАЛЬЧИКИ
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк,
Він сховався тут.
(Показуємо на пальчик та кажемо: «перший пальчик...», і про¬довжуємо гру, загинаючи кожен пальчик.)
Задрімав мізинчик трішки,
Безіменний — стриб у ліжко,
А середній там лежить,
Вказівний давно вже спить.
Вранці всі схопились враз —
В дитсадочок бігти час.
(По черзі загинаємо пальчики до долоні. Потім великим паль¬цем торкаємося всіх інших — «будимо». Розчепірюємо всі пальці враз.)
НА РОБОТУ
Старший встав — не лінувався,
Вказівний за ним піднявся —
Розбудив сусід його.
Той — свого, а той — свого.
Встали вчасно всі брати —
На роботу треба йти.
(Стиснути пальчики в кулачок. По черзі розгинати їх, почина¬ючи з великого. А зі словами: «Встали вчасно всі...» широко розче¬пірити пальці.)
ДОБРОГО РАНКУ!
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені!
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівоїру-ки, торкаючись одне до одного кінчиками.)
ГРОЗА
Краплі дощику упали, (злегка постукати двома пальцями кож¬ної руки по столу)
Павуків перелякали. (Внутрішня сторона долоні опущена вниз; пальці злегка зігнути і, перебираючи ними, показати, як розбіга¬ються «павуки».)
Дощик заспівав сильніше, (постукати по столу всіма пальця¬ми обох рук)
Ну, а пташки — все тихіше. (Схрестивши руки, долоні з'єднати тильною стороною; махати пальцями, що стиснуті разом.)
Дощ полив, як із відра,— (сильніше постукати по столі всіма пальцями обох рук)
Зникла з двору дітвора. (Вказівний і середній пальці обох рук бі¬гають по столі, зображуючи чоловічків; інші пальці притиснуті до долоні.)
В небі блискавка сіяє, (намалюйте пальцем у повітрі бли¬скавку)
Грім все небо розриває. (Тарабанити кулаками, а потім поплес¬кати в долоні.)
А з-за хмари добре сонце (підняти обидві руки догори із розімкнутими пальцями.)
Знов подивиться в віконце!
Категория: Блог Божок А.В, учителя начальных классов | Добавил: allabozhok
Просмотров: 427 | Загрузок: 0 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 1
1 Гал1№а  
0
Отлично!

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz