27.11.2015 року в 7 Б класі пройшов урок з теми: «ГОЛОДОМОР 1932-1933 РР. –ГЕНОЦИД УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ»
Мета:
Навчальна. Ознайомити учнів з історичними передумовами виникнення Голодомору, з політикою, спрямованою проти українського народу, охарактеризувати наслідки Голодомору. Довести злочинний характер сталінізму. Простежити висвітлення Голодомору в українській літературі та фольклорі.
Розвиваюча. Залучити учнів до самостійної пошуково-дослідницької роботи з вивчення Голодомору. Працювати з додатковим матеріалом (історичними документами, краєзнавчим матеріалом, творами української літератури та фольклору). Розвивати в учнів вміння аналізувати події, порівнювати історичні явища та процеси, робити висновки. Формувати навички критичного мислення. Висловлювати свої думки чітко і аргументовано.
Виховна. Виховувати почуття патріотизму, розуміння історичної епохи та власної причетності до долі українського народу. Виховувати почуття доброти, мудрості, співчуття; бачення зв’язку між історичним минулим та сьогоденням.
О, миттєвосте, стій!
Дай хвилину…
На спокуту до Пам’яті йду,
По хрестах я вивчаю родину
Й колосок на надгріб’я кладу.
О.Забарний
Час говорити і час мовчати.
Час розкидати і час збирати каміння.
Біблія. Книга Еклезіаста
Страшне число у нелюдській напрузі,
Пропалює світи до глибини,
У тридцять три розіп’яли Ісуса,
У тридцять третім на земному крузі
Розіп’ято мільйони без вини.
Б.Олійник
Обладнання: книжкова виставка з теми, запис «Реквієму» В.А.Моцарта, комп’ютерна презентація учнів, презентація творчих робіт
ХІД УРОКУ:
I. Оргмомент
II. Мотивація навчальної діяльності
Кожна людина, як і все свідоме людство, живе в трьох вимірах: учора, сьогодні і завтра. Вчора – це наша історія. Ми не знали її. А вона бездонна, невичерпна криниця духу, мудрості, перемог і страждань.
Але з нашої історичної криниці, починаючи з самої поверхні, належить вичерпати багато солоної від горя води. Це наше громадянське завдання скликати живих до тих сіл і хуторів, до тих криниць і спільних ям, де скидали виснажені тіла наших з вами бабусь і дідусів, братів і сестер. Їх понад 10 млн. …
Не звільняється пам'ять, відлунює знову роками.
Я зітхну… Запалю обгорілу свічу.
Помічаю: не замки – твердині, не храми –
Скам’янілий чорнозем – потріскані стіни плачу.
Піднялись, озиваються в десятиліттях
З далини, аж немов з кам’яної гори надійшли.
Придивлюсь: «Вкраїна. 20-те століття»
І не рік, а криваве клеймо: «Тридцять три».
Багатовікова історія українського народу – це, насамперед, літопис життя і смерті народу-великомученика, на долі якого було багато лиха. Жахливим злочином проти власного народу став штучний голод 1932-1933 рр. За механізмом творення і страхітливими наслідками його слід занести до трагічних дат в історії.
III. Оголошення теми уроку, завдань та очікуваних результатів
Отже, темою нашого уроку є «Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу».
Учитель читає епіграф.
Ви всі плідно працювали в пошукових групах досліджуючи конкретні питання: працювали з історичними документами, краєзнавчим матеріалом, спогадами свідків трагічних подій, творами українських письменників та зразками українського фольклору. Тож прийшов час репрезентувати результати своєї діяльності.
• Що ви очікуєте від уроку?
1. Познайомитися з історичними передумовами виникнення Голодомору.
2. Познайомитися з політикою, спрямованою проти українського народу.
3. Охарактеризувати наслідки Голодомору.
4. Простежити, як висвітлено питання Голодомору в українській літературі та фольклорі.
5. Поспілкуватися зі своїми однокласниками, а також розвивати навички виступу перед аудиторією.
IV. Основна частина уроку
|