Суббота, 18.05.2024, 21:56
Приветствую Вас Гость | RSS

ЗОШ І-ІІ ступенів № 6 м.Покровська Донецької області

Меню сайта
Категории раздела
Мини-чат
Форма входа
Статистика
конкурс ОШ №6 родители газета алый парус Осень агрессия Ярош А.В. Мирошниченко О.А. школа образование творчество дети день учителя РОДИННЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ Всеукраїнський конкурс освіта учитель аттестация детское творчество математика Кузьменко Г.И Презентація первый звонок програма Світова література 6 клас 6 класс ОШ №6 г.Красноармейск 2013-2014 уч. русский язык планирование 8 марта лаборатория молодежь против наркотиков неделя английского языка зарубіжна література День здоровья здоровый образ жизни 5 класс мониторинг День Победы планування світова література 5 клас ОШ №6Красноармейск майстер-клас навчальний рік 6 клас 1 сентября Начало учебного года праздник поздравление творчість новый год день открытых дверей Мастер-класс Методика Инновации Компетентность звездный олимп олимпиада школьный звонок проект Игнатенко Е.Г. світова література 5 клас ОШ №6 г.Красноармейск Кузьменко Г.И. 2013-2014 учебный год календарь Обери свій творчий шлях перший урок шевченківський урок закон про освіту 6-9 классы Диагностические контрольные работы «Пряля» Конспект уроку методичні рекомендації бешенство початкова школа наступність Учитель года батьки і діти юбилей 25 лет Календарно -тематическое планирован библиотечный урок фізкультхвилинки Шамрай І.А. Безкоровайна Ю.А. День Європи ЗОШ№6 Красноармійськ конкурс красоты ДПА співпраця оплата праці освітян Відкривай Україну акция кузьменко масляна

Средняя и начальная школа

Главная » Файлы » Блог Безкоровайной Ю.А., учителя украинского языка » Опыт работы

Григір Тютюник "Климко". Конспект уроку
02.06.2014, 17:28

Тема:Григір Тютюнник «Климко» Воєнне дитинство в повісті. Ідея самопожертви.
Мета:продовжити роботу над змістом повісті,донести учням глибинний
зміст повісті про дітей,допомогти усвідомити ідею твору ,її майстерне,
художньо переконливе втілення; розвивати навички аналізу епічного
твору,уміння формулювати свої думки з приводу прочитаного,
оцінювати життєві ситуації,вчити характеризувати образ Климка;
виховувати важливі гуманні якості людини – почуття
відповідальності,співчуття до ближнього,милосердя,наполегливість
у досягненні мети.

Обладнання:підручник,зошити з літератури,портрет письменника,
ілюстративний матеріал,музичний супровід,технологічні карти.
На дошці:тема уроку,епіграф,портрет,ілюстрації,цілі уроку

О перший біль тих не дитячих вражень,
Який він слід на серці залиша!
Л.Костенко

Хід уроку

І Організаційно- вступна частина.
Цілевизначення(постановка завдань)
- усвідомити глибинний зміст повісті про дітей;
- розкрити ідею самопожертви;
- вчитись характеризувати головного героя повісті;
- вчитись бути гуманними,милосердними,наполегливими у досягненні мети
ІІ Актуалізація досвіду і корекція опорних знань.
Перевірка домашнього завдання.
Учитель.Щоб досягти мети та цілей уроку, дуже важливо добре попрацювати,згадати зміст повісті, зустрітися з героєм, проаналізувати його дії та вчинки.
Літературний диктант
- Яка епоха зображена в повісті?
- Харч,який герої твору вважали найціннішим?
- Місто, до якого подорожує Климко?
- Що продавала Наталя Миколаївна на базарі?
- Місце,де герої твору набирали вугілля?
- По що необхідно було сходити Зульфату до Файзуліних?
- Хто завдав шкоди мешканцям поселення?
- Якого місяця згоріла станція, де мешкав Климко?
- За допомогою Зульфата Климко позбавився у своєму помешканні …
- Дідусь Гарєєв працював у…
- На яке місто, за словами дідуся Гарєєва, «пішов німець»?
- Пізнайте героя за його зовнішністю:»…у ватяних штанях,вовняних шкарпетках і гостроносих шахтарських чунях».
Учитель.Результати диктанту,який ви щойно написали, свідчать про те,що ви
добре знаєте зміст повісті,а це допоможе сьогодні у подальшій роботі.

ІІІ Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
1 Слово вчителя елементами бесіди.
- Кожен народ, як і кожна людина, має право на свою долю.Історія народу,як і життя людини, має героїчні.трагічні,щасливі та нещасливі сторінки. На долю українського народу випало чимало випробувань.Одним із таких є Велика Вітчизняна війна.
- Випереджувальне завдання (повідомлення учнів).
- Український народ постійно відстоював свою свободу і незалежність від зовнішніх ворогів, та найстрашнішим є те, що жертвами воєн, агресії дорослих стають діти. Тільки доросла людина, оглядаючись на свій пройдений шлях,може стверджувати,що дитинство- це найпрекрасніша пора.Але,на жаль.не кожна людина хоче повернутися в своє дитинство.Не хотів повертатися в своє дитинство і автор Григір Тютюнник.У зрілому віці він говорив: «І на мить не хотів би повертатися у своє дитинство»
- Чому це так?
- Війна не проходить ні для кого безслідно.Вона приходить у тривожних снах,і,як писала Ліна Костенко:
О перший біль тих не дитячих вражень,
Який він слід на серці залиша!
І ці слова є епіграфом нашого уроку(записують у зошити).
- Діти,а що спільного в дитячих долях автора і героя повісті?
- Так,обидва вони зустрілися з утратою близьких,рідних.горем,самотністю,
голодом.смертю.
2 Композиція твору(по елементний аналіз).Теорія літератури.
3 Дослідницько-пошукова робота.(робота в групах).
І група.Робота з ілюстраціями.
ІІ група.Характеристика Климка.
ІІІ група.Комунікативно-ситуативне завдання «А як би ти вчинив на місці Климка?»
ІVгрупа.
4 Виступи представників груп.
5 Підсумок.Фінал твору трагічний.Климко загинув.
- А як називається таке явище,коли людина,заради життя іншої людини,приносить в жертву своє власне?
Самопожертва.(словникова робота).
- Чи можемо ми стверджувати,що головною думкою,або ідеєю.заради якої написаний твір,є ідея самопожертви?
- А як ви думаєте,явище самопожертви характерне було людям тільки у роки війни чи й зараз ми можемо бути його свідками?
6 Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Уявіть собі,що ви тримаєте в руках мікрофон.Продовжіть речення: «Я порадив би друзям прочитати повість «Климко»,бо…
ІV Рефлексія та оцінювання учнів.
- Що ми робили на сьогоднішньому уроці?
- Чи досягли поставленої мети?
- Що з уроку ви взяли для себе?
- Виразіть свій настрій одним словом.
Оцінювання.
V Домашнє завдання.
- Написати твір-мініатюру «Чи хотів би я мати такого друга як Климко?»
- Завдання 11-12 з підручника,стор.166(письмово)
VІ Підсумок уроку.
Слово вчителя.
«…Самовідданість. Вона єдина позбавлена егоїстичних підвалин.Особливо самовідданість тиха,не героїчна.Це і подобалося мені в Климкові.
Я не хотів би,щоб хтось маленький – підліток чи юнак – ішов по світлій своїй,але розореній землі,не хотів би.щоб хтось питав: «Тьотю.чи можна у вас водички напитись?»А вона тягне воду з колодязя,дивиться сумними очима на хлопчика і каже: «Та тобі,мабуть,не водички хочеться.а їсти,синку.Зайди.у нас нічого такого нема.а картопля є».Потім вона у дорогу ще й вузлика зав,язала з картопелькою.Оцим людям.що так близько,на відстані серця,відчувають горе всього народу,я кланяюся сьогодні і присвячую їм найкращі свої почуття…»
Григір Тютюнник.

Категория: Опыт работы | Добавил: Гал1№а
Просмотров: 2500 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz