Воскресенье, 05.05.2024, 12:37
Приветствую Вас Гость | RSS

ЗОШ І-ІІ ступенів № 6 м.Покровська Донецької області

Меню сайта
Категории раздела
Мини-чат
Форма входа
Статистика
конкурс ОШ №6 родители газета алый парус Осень агрессия Ярош А.В. Мирошниченко О.А. школа образование творчество дети день учителя РОДИННЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ Всеукраїнський конкурс освіта учитель аттестация детское творчество математика Кузьменко Г.И Презентація первый звонок програма Світова література 6 клас 6 класс ОШ №6 г.Красноармейск 2013-2014 уч. русский язык планирование 8 марта лаборатория молодежь против наркотиков неделя английского языка зарубіжна література День здоровья здоровый образ жизни 5 класс мониторинг День Победы планування світова література 5 клас ОШ №6Красноармейск майстер-клас навчальний рік 6 клас 1 сентября Начало учебного года праздник поздравление творчість новый год день открытых дверей Мастер-класс Методика Инновации Компетентность звездный олимп олимпиада школьный звонок проект Игнатенко Е.Г. світова література 5 клас ОШ №6 г.Красноармейск Кузьменко Г.И. 2013-2014 учебный год календарь Обери свій творчий шлях перший урок шевченківський урок закон про освіту 6-9 классы Диагностические контрольные работы «Пряля» Конспект уроку методичні рекомендації бешенство початкова школа наступність Учитель года батьки і діти юбилей 25 лет Календарно -тематическое планирован библиотечный урок фізкультхвилинки Шамрай І.А. Безкоровайна Ю.А. День Європи ЗОШ№6 Красноармійськ конкурс красоты ДПА співпраця оплата праці освітян Відкривай Україну акция кузьменко масляна

Средняя и начальная школа

Главная » Файлы » Блог Безкоровайной Ю.А., учителя украинского языка » Опыт работы

УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ТВАРИНИ
25.11.2014, 23:29
УСНИЙ ДОКЛАДНИЙ ПЕРЕКАЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ
РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ
ТВАРИНИ
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з особливостями переказу тексту розповідного характеру з елементами опису тварини;
Розвивальна: розвивати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку, тип і стиль мовлення, запам'ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з урахуванням типологічної і стильової характеристики, сприймати письмовий текст, розуміти його, докладно відтворювати зміст прочитаного тексту, уводячи в нього опис тварини;
Виховна: виховувати любов до природи.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент
II. Ознайомлення п'ятикласників з темою,
метою і завданнями уроку
III. Колективна робота з текстом
► Прослухати текст. З'ясувати тему висловлювання.

РУДИЙ ПІВЕНЬ

Весь півень – рудий, вогнистий. Кругом шиї в нього світяться коротенькі білі пера, мов намисто. І є ще білі пера в хвості. Їх небагато, п’ятеро чи шестеро, вони довгі, гнуті, пухнасті. Наче білі язички вогню в рудому віялі полум’я.
Півень походжає по широкому подвір’ю, скликає курей. Вони гурточком бігають за ним. Сам він не клює, тільки поглядає гордовито, пихато.
Ось на город заходять сусідські кури, і веде їх сусідський білий півень. Весь білий, хіба що гребінь полум’яніє.
Тут червоний півень вискакує з кущів смородини. Він розставляє крила, нагинає голову й біжить. Білий теж кидається вперед. Півні злітають угору, б’ються в повітрі дзьобами й крильми. Тоді відступають назад, нагинають голови, люто дивляться. Раптом рудий летить уперед, а білий несподівано повертає й тікає геть.
Рудий спершу женеться слідом, та відразу й зупиняється. З горла йому рветься переможний хрипкий крик.
Рудий співає. Співає хвалькувато й радісно, сповіщає всіх про свою перемогу. (За Є Гуцалом.) (149 сл.)
III. Робота з текстом переказу .
Вступна бесіда з метою актуалізації опорних знань п'ятикласників
1. Повторення відомостей про функціональні стилі мовлення.
- Які стилі мовлення ви знаєте? Скільки їх в українській мові?
- Які мовні особливості характерні художньому стилю мовлення?
2. Повторення типів мовлення.
- Назвіть відомі вам типи мовлення. Дайте їм коротку характеристику.
- Яку будову мають тексти-описи?
- Які види описів ви знаєте?
Читання тексту вчителем
Під час читання учні сприймають висловлювання в цілому, усвідомлюють, яка основна думка, що головне в позиції автора.
Бесіда за змістом тексту
- Яка основна думка тексту? Що виражає заголовок: тему чи основну думку?
- Як поводить себе рудий півень, походжаючи по подвір’ї?
- Про якого ще півня йдеться у тексті?
- Як ви вважаєте, чим зумовлена така поведінка птахів?
Аналіз структури тексту
- Чи можна стверджувати, що поданий текст належить до якогось одного типу мовлення? Свою думку доведіть.
- На які частини можна поділити текст? Виділіть мікротеми, проаналізуйте, як вони взаємопов'язані.
- В якій частині тексту міститься опис? Перекажіть його.
Складання простого плану
1. Рудий, вогнистий півень.
2.Білі пера на шиї та хвості.
3.Півень водить подвір’ям курей.
4. Білий півень привів сусідських курей.
5.Рудий вискакує з – за куща.
6.Бійка крильми та дзьобами.
7. Втеча білого півня.
8. Хвалькувата пісня переможця.
Мовно - стилістичний аналіз тексту
1. Лексико-фразеологічна робота.
- Доберіть синоніми до слів пихатий, гуртом, люто.
- Прослухайте опис рудого півня. Доберіть з тексту ознаки до слова пера ( довгі, гнуті, пухнасті).
2. Лексико-орфографічна робота.
- Словниковий диктант (запис слів під диктовку вчителя, визначення
орфограм, запам'ятовування правопису).
«небагато, п’ятеро,полум’я ,розставляє , вперед, несподівано, угору, дзьобами, спершу, кущів, женеться.
- Записати рречення, розставити розділові знаки і пояснити їх вживання.
Вони довгі гнуті пухнасті.
Тоді відступають назад нагинають голови люто дивляться.
Ось на город заходять сусідські кури і веде їх сусідський білий півень.
- Повторне читання вчителем тексту, під час якого учні уточнюють, чи правильно вони запам'ятали послідовність розповіді, відзначають виражальні прийоми, використані автором
IV. Усний переказ тексту.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Опишіть свого домашнього улюбленця.
VI. Рефлексія.
- Що сподобалося на уроці?
- Як змінювався настрій упродовж уроку?
- Для чого потрібні знання, здобуті на уроці?

VII. Домашнє завдання
Написати письмовий докладний переказ тексту «Рудий півень» за планом, складеним на уроці.
Категория: Опыт работы | Добавил: Виктория | Теги: Розвиток зв'язного мовлення
Просмотров: 11587 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 3.4/10
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz