Воскресенье, 05.05.2024, 20:04
Приветствую Вас Гость | RSS

ЗОШ І-ІІ ступенів № 6 м.Покровська Донецької області

Меню сайта
Категории раздела
Мини-чат
Форма входа
Статистика
конкурс ОШ №6 родители газета алый парус Осень агрессия Ярош А.В. Мирошниченко О.А. школа образование творчество дети день учителя РОДИННЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ Всеукраїнський конкурс освіта учитель аттестация детское творчество математика Кузьменко Г.И Презентація первый звонок програма Світова література 6 клас 6 класс ОШ №6 г.Красноармейск 2013-2014 уч. русский язык планирование 8 марта лаборатория молодежь против наркотиков неделя английского языка зарубіжна література День здоровья здоровый образ жизни 5 класс мониторинг День Победы планування світова література 5 клас ОШ №6Красноармейск майстер-клас навчальний рік 6 клас 1 сентября Начало учебного года праздник поздравление творчість новый год день открытых дверей Мастер-класс Методика Инновации Компетентность звездный олимп олимпиада школьный звонок проект Игнатенко Е.Г. світова література 5 клас ОШ №6 г.Красноармейск Кузьменко Г.И. 2013-2014 учебный год календарь Обери свій творчий шлях перший урок шевченківський урок закон про освіту 6-9 классы Диагностические контрольные работы «Пряля» Конспект уроку методичні рекомендації бешенство початкова школа наступність Учитель года батьки і діти юбилей 25 лет Календарно -тематическое планирован библиотечный урок фізкультхвилинки Шамрай І.А. Безкоровайна Ю.А. День Європи ЗОШ№6 Красноармійськ конкурс красоты ДПА співпраця оплата праці освітян Відкривай Україну акция кузьменко масляна

Средняя и начальная школа

Главная » Файлы » Блог Безкоровайной Ю.А., учителя украинского языка » Опыт работы

Проект «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках мови і літератури»
25.11.2014, 23:32
Красноармійський відділ освіти Красноармійської міської ради загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 6
м. Красноармійська

Проект
«Розвиток творчих здібностей учнів
на уроках мови і літератури»

Підготувала
Безкоровайна Юлія Анатоліївна
учитель української мови
і літератури ЗОШ I-II ступенів № 6
м. Красноармійська


Проект «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках мови і літератури»
Завдання курсу української мови широкі та багатогранні. По-перше, учні повинні ознайомитися з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити її роль у суспільному житті, засвоїти лінгвістичні поняття, зрозуміти структуру мови на всіх рівнях її будови, різноманітність і багатство мовних засобів. По-друге, необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання, що полягають у дотриманні законів і норм літературної мови, у збагаченні словникового запасу учнів, у розвиткові їх мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки і почуття. Тому розвиток творчих здібностей учнів — важливий складник вивчення рідної мови в будь-якому закладі освіти..
Актуальність проекту
Сьогодні школа повинна підготувати людину мислячу, чуттєву, яка не тільки має знання, але і вміє творчо використовувати їх у житті. Тому актуальною постає проблема пошуку нових, нестандартних форм, способів і прийомів навчання, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів. Значимість питання розвитку творчих здібностей учнів, необхідність розкриття та максимальної реалізації творчого потенціалу кожної особистості наскрізним текстом проходить у цілій низці державних документів: національній державній програмі "Освіта" (Україна XXI століття), національній доктрині розвитку освіти в Україні, законах «Про освіту», «Про мову» тощо. Така позиція передбачає відродження національної освіти, спрямування її на формування творчої особистості, забезпечення пріоритетного розвитку людини.
Мета проекту: Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності; створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня; розвиток соціальної та громадянської компетентності дитини.

Завдання проекту:
• Проаналізувати філософську, науково-педагогічну та методичну літературу з досліджуваної проблеми й узагальнити теоретичні засади формування творчих здібностей учнів на уроках української словесності.
• Забезпечити сприятливі психологічні, педагогічні умови для розвитку творчих здібностей учнів на діагностичній основі.
• Забезпечити розвиток розумових здібностей особистості та творчого оволодіння знаннями, навичками, вміннями.
• Формувати досвід творчої діяльності учнів, емоційно – ціннісне ставлення до світу.
• Виховувати свідому особистість з громадянською позицією, здатну до толерантності в спілкуванні, готову до професійного самовизначення, конкретного вибору свого місця в житті.
• Створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня.
Статус проекту: внутрішній.
Термін реалізації: довгостроковий.
Учасники проекту: учні школи, учителі, адміністрація школи, батьки учнів.
Вимоги щодо реалізації проекту:
- забезпечення необхідними ресурсами;
- сприяння адміністрації;
- активна участь учнів школи, вчителів, класних керівників, батьків.
Педагогічна діяльність: створення умов для самовизначення і самореалізації особистості відповідно до її індивідуальних творчих здібностей та життєвого досвіду; залучення учнів до участі в різноманітних мовно-літературних конкурсах та олімпіадах; здійснення особистісно орієнтованого підходу у формуванні розвитку творчих здібностей учнів.
Основні форми роботи:
- розв’язування завдань проблемно-пошукового характеру;
- формування навичок аналізу й синтезу;
- складання опор, схем, алгоритмів;
- написання творчих робіт;
- виконання комунікативно-ситуативних вправ; презентація;
У ході реалізації проекту задіяні методи, які розвивають творче мислення, уяву, фантазію школярів, орієнтують їх на пошук нових ідей, фактів, образів : створення асоціативних рядів, асоціативне малювання, складання діалогів, написання есе, нарисів, робота творчих лабораторій; різноманітних дослідницьких методів, спрямованих на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну або групову: це дослідження-пошук, дослідження-моделювання,дослідження-обґрунтування, орфографічний, пунктуаційний, лексико-стилістичний практикум, творче моделювання;пошукові методи: ділова гра, дискусія, проблемний семінар, акваріум, репортаж, інтерв’ю.
ІV. Очікувані результати проекту:
Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання форм організації інтелектуально – пізнавальної діяльності;
- формування комунікативних умінь, збагачення словникового запасу;
- оволодіння нормами літературної мови;
- розвиток логічного, наочно-образного і аналітичного мислення;
- розвиток творчої уяви, пізнавальних здібностей;
- формування навичок самоконтролю;
Опис діяльності
І етап – підготовчий:
- визначення цілей та завдань проекту;
- складання плану реалізації проекту;
- прогнозування очікуваних результатів;
- інформування учасників про зміст проекту.
ІІ етап – дослідницький:
- вивчення та систематизація навчально-методичного матеріалу з проблеми;
- діагностика сформованості творчих здібностей учнів;
- підготовка інструментарію щодо корекції вмінь учнів;
- створення групи з тих учнів, що мають достатній рівень сформованості творчих здібностей, розробка для них освітнього маршруту.
ІІІ етап – визначення напрямів діяльності:
- узагальнити зібраний матеріал, систематизувати та проаналізувати отриману інформацію;
- відібрати матеріал для презентації творчих робіт;
- розподіл завдань; визначення часу на їх виконання;
- спланувати подальші дії щодо реалізації проекту;
ІV етап – реалізація запланованої діяльності:
- проведення корекційних заходів щодо розвитку творчих здібностей учнів (уроки, консультації, практикуми, тренінги, позакласні заходи);
- розробка індивідуальних освітніх маршрутів щодо організації самоосвітньої діяльності школярів;
- участь школярів в тижнях української мови і літератури, творчих конкурсах, предметних олімпіадах на шкільному, районному та інших рівнях;
- підготовка системи творчих завдань та зразків відповідей на них.
V етап – Презентація результатів проекту:
- робота в школі за програмою проекту;
- реалізація проектних цілей;
- презентація творчих робіт учнів;
VІ етап – Оцінювання результатів проекту:
- узагальнення отриманого досвіду, визначення переваг та можливих недоліків проекту;
- аналіз результативності участі учнів у творчих змаганнях;
- аналіз факторів, що сприяють та заважають розвитку творчих здібностей учнів;
- аналіз якості творчих завдань та відповідей на них;
- оцінка результативності проекту;
- аналіз результатів проекту.

Література та використані джерела.
1. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2004.
2. Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтеракт. технологій навчання: Метод, посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремех. - К.: АП.Н.
3. Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000.
4. Освітні технології. / За ред. О.М.Пєхоти. – К. – 2002.
5. Організація та проведення гри «Дебати»: методичні рекомендації / за ред..
Л. Тарасовської, Г.Каліберди. – Полтава, 2004.
6. Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. - К.: А.С.К., 2004.
7. Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48.
8. Фасоля А.М. Урок в умовах особистісно-зорієнтованого навчання // Українська мова і література. – 2003. - №46.
Категория: Опыт работы | Добавил: Виктория | Теги: проект, Розвиток творчих здібностей
Просмотров: 820 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Поиск

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz