Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про додавання і віднімання десяткових дробів; закріпити уміння і навички застосування правил порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів при розв’язуванні задач; розвивати логічне мислення учнів, творчі можливості, формувати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; виховувати самостійність, комунікативні навички, доброзичливість, взаємоповагу, кмітливість; створювати для учнів атмосферу успіху, вчити бачити та усвідомлювати результати своєї роботи, аналізувати їх.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, умінь та навичок.
Форма проведення: урок – подорож
Хід уроку
І. Організаційний етап
Самоперевірка готовності учнів до роботи. Розв’язування організаційних питань.
Любі хлопчики й дівчатка!
Продзвенів уже дзвінок.
Отож часу не втрачаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання
- Які теми ми вивчали на попередніх уроках? (Відповіді учнів)
- Сьогодні на уроці ми узагальнимо та систематизуємо вивчений матеріал. Урок проведемо у формі подорожі. А які будуть зупинки, ми дізнаємося пізніше.
Девіз уроку:
Усе впорядковується відповідно до чисел
Вашу роботу на кожній зупинці буде оцінено відповідною кількістю балів. Бали ми будемо виставляти в листівку – аплікацію кружечками. Ця листівка з кружечками лежить у вас на парті.
Оскільки ми будемо подорожувати, то всі повинні дотримуватися певних правил. На кожній зупинці я буду їх нагадувати.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Репродуктивна бесіда з учнями
Опитування учнів під девізом: «Ти – мені, я - тобі» (за кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал)
Наближаємося до зупинки «Карусельної»
Зараз перевіримо, як ви знаєте теоретичний матеріал та чи міцну маєте пам’ять.
На цій зупинці ви повинні бути зібраними, дисциплінованими, уважними. Відповідь повинна бути повною, чіткою, правильною.
Зупинка «Теоретична»
-
ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь з теми «Додавання і віднімання десяткових дробів»
Наближаємося до зупинки «Обчислювальна», тут працюватимемо в групах. Місця для команд заздалегідь підготовлені.
Займіть свої місця, придумайте назву своєї групи, девіз, виберіть капітана.
Група «Цифри». Девіз: «Разом ми - сила»
Група «Числа». Девіз: «Вперед і тільки вперед»
Група «Величини». Девіз: «Разом нас багато – нас не подолати»
- Об’єднавшись в групи, пограємо в гру «Ланцюжок»
Перед вами завдання для кожної групи, всі почергово їх виконуєте. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Демонструються відповіді до завдань, перевіряємо помилки, визначаємо групу, яка виконала завдання найкраще. Найактивніші учні можуть отримати додаткові бали.
-
Групова робота над завданнями (із записами в зошитах)
-
V. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
VІ. Наступна зупинка «Загадкова»
Тепер я хочу попросити
Кмітливість вашу проявити.
Пропоную розв’язати нестандартне завдання: в пусті клітинки квадрата вписати такі числа, щоб сума чисел по будь-якій горизонталі, вертикалі і діагоналі дорівнювала 3
Оцінювання: максимум 4 бали
Наближаємося до зупинки «Практична»
Зупинка «Практична»
Девіз: «Математика – наука точна і серйозна, і прожити нам без неї навіть дня не можна»
На цій зупинці ми будемо розв’язувати приклади, рівняння, задачі прикладного змістуВзаємоперевірка за відкритими відповідями
Зупинка «Підсумкова»
Девіз: «Хто з дитинства вивчає математику, той розвиває увагу, тренує свій мозок, виховує наполегливість і завзятість у досягненні мети»
(І.А. Маркушевич)
Сьогодні урок був незвичайний. Ми з вами подорожували по зупинках. Підсумок уроку підіб’ємо у формі інтерактивної гри «Мікрофон».
Уявіть собі, що до нас завітав журналіст газети «Все хочу знати», який хоче написати, що нового і цікавого ви дізналися на уроці. Давайте відповіді на запитання, тримаючи в руках мікрофон.
А зараз побачимо результат нашої роботи. Поставте собі оцінку на аркуші, на якому ви розміщували кружечки. Бачите, які гарні листівки – аплікації ви отримали. Діті ставлять одержані оцінки в щоденники.
Зупинка «Домашня»
|