Тема. Україна – територія гідності і свободи. Мета: ознайомити учнів з історією виникнення свята Гідності і Свободи ; пояснити поняття « гідність» та «свобода»; формувати розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави, готовність служити Батьківщині та стати на захист державних інтересів країни. Обладнання: зображення державної символіки України– Прапор, Герб, Гімн; географічні карти України, Донбасу; ілюстрації краєвидів України та рідного краю; верба, калина, колосся пшениці, вишитий рушник; портрети видатних українських письменників та відомих людей рідного краю; тексти художніх творів патріотичного спрямування; світлини пам’ятних місць рідного краю; афоризми. Обирай Свободу рідному народу! Обирай Свободу і добро ідей! Обирай Свободу Заходу і Сходу, Обирай Свободу для усіх людей! Хід заходу І .Звучить пісня «Обирай свободу». Учень 1. Для чого люди вийшли на Майдан? Що їхні сонні душі розбудило? Розвіявся густий-густий туман, Що прикривав всю правду так грайливо… Для чого мерзнем, нащо стоїмо? Бо хочем Україну ми підняти! ЇЇ «Європою» ми гордо назвемо, Бо вона гідна статус такий мати. Учень 2. У всіх містах великих і малих, У всіх куточках неньки України Всі люди, всі – від юних до старих – Пророчать позитивні й стрімкі зміни. Тож не сидіть тихенько в стороні, Не будьте ви до цих подій байдужі! Бо знайте, ви сьогодні не одні! А разом ми нестримні й справді дужі! ІІ. Вступне слово вчителя. Сьогодні у нашій державі свято –« ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ». Воно відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року). Є наступником свята Дня Свободи, що відзначалося на честь Помаранчевої революції з 2005 по 2011 роки 22 листопада, поки не було скасоване указом Президента Віктора Януковича. «З метою утвердження в Україні ідеалів свободи і демократії, збереження і донесення до сучасного та майбутніх поколінь об'єктивної інформації про доленосні події в Україні початку ХХІ століття, а також віддання належної поваги патріотизму і мужності громадян, які восени 2004 року та в листопаді 2013 року – лютому 2014 року стали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів нашої держави та її європейського вибору, постановляю: встановити в Україні День Гідності та Свободи, який відзначати щорічно 21 листопада», – йдеться в указі президента №872 від 13 листопада. Учень3. «Україна – це територія гідності і свободи. Такими нас зробила не одна, а дві революції – наш Майдан 2004 року, який був Святом Свободи, і Революція 2013 року, Революція Гідності. Це був надзвичайно важкий іспит для України, коли українці продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи. Мені, як Президенту України, залишається лише документально засвідчити це і підписати Указ про День гідності та свободи, який українці відтепер і навіки будуть відзначати 21 листопада», – зазначив глава держави. Учень 4. Сьогоднішнє свято відзначається на честь вшанування Революції Гідності – події в історії сучасної України, яка змінила життя багатьох українців, їхнє бачення світу і себе у ньому. Саме рік тому – 21 листопада – в Києві почалися студентські акції протесту, спричинені несподіваним одностороннім рішенням влади відкласти підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Після жорстокого побиття студентів та розгону Євромайдану, мирний протест переріс у масові зібрання – щотижневі віче для підтвердження своїх поглядів, громадського спротиву – та постійні сутички між протестувальниками та спецпризначенцями, наслідком яких стала трагічна загибель понад 100 людей – Героїв Небесної Сотні… (Хвилина мовчання) Учень 5. Події 18-20 лютого 2014 року стали справжньою національною трагедією. У мирний час, у центрі Європи прицільним вогнем було вбито десятки громадян України, а Будинок профспілок – спалено вогнем. І це стало переломним моментом тогочасного режиму. «Революція Гідності» – так назвуть згодом «Євромайдан» – об’єднала весь український народ навколо високої мети – відстоювання незалежності України, її розвитку в європейському співтоваристві, захисту демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, досягнення гідного рівня життя й праці. Учень 6. Зараз, коли Асоціацію з ЄС уже підписано, ми вшановуємо учасників тих історичних подій – справжніх патріотів країни, достойних нащадків своїх героїчних предків, і сповнені гордістю за наших співвітчизників, які понад усе цінують свободу і гідність. Сьогодні боротьба за незалежність України, її суверенітет, кордони продовжується, і від зовнішньої агресії нас захищають такі ж патріоти й щирі люди, які були на Майданах міст та містечок нашої країни. Відзначаючи річницю Революції Гідності, ми творимо історію, яку пишемо разом. (Перегляд фільму «Революція гідності. Хронологія подій») ( Виконується речитатив) Свобода в Україні! Одним святим народом! Щасливі вільні люди! Свобода в Україні! Скінчилася руїна - Щасливі вільні люди! Неволі вже не буде! Скінчилася руїна - Не в цьому світла мрія, Неволі вже не буде! А правда, сум та горе. Ми вистоять зумієм, Неволю переборем, Кордонів вже немає Між Заходом та Сходом, Нас цілий світ вважає Учень 7. Минули два роки з того моменту, як загинули вони – герої, яких народила революція Майдану. Чим була революція для кожного з нас? Для когось прогулянкою, для когось війною. Але в першу чергу, Майдан став випробуванням на цінність особистості людини, виміром людськості та гідності. "Це революція гідності", якось сказав зі сцени Майдану Олег Тягнибок. Учень 8. Гідність, за визначенням, – це поняття моральної свідомості, яка виражає уявлення про цінність усякої людини як моральної особистості, а також категорія етики, яка означає особливе моральне ставлення людини до самої себе, і ставлення до неї з боку суспільства, у якому визнається цінність особистості. Учень9. Поняття гідності вживається в законодавствах багатьох країн та в міжнародному праві, зокрема, у Цивільному кодексі гідність визнано особистим немайновим благом (201-ша стаття); задекларовано право на повагу і недоторканність "гідності та честі" фізичних осіб (пункти 1,2 297-ї статті); зафіксовано право фізичних осіб звернутися до суду з позовом про захист їх гідності та честі (третій пункт 297-ї статті); приниження "честі та гідності фізичної особи" визнано моральною шкодою, яка підлягає відшкодуванню (23-тя стаття). Учитель. Діти, у творчих групах підготуйте колективні малюнки на тему «Гідність і честь – найбільші надбання українців або складіть невеликі віршики чи сенквейн на цю тему. (Діти працюють під супровід пісні О. Білозір «Слава Україні!») Коли вони ховали правду від людей, Ми не вірили їм, ми піднялись з колін. Коли вони схилялись до брудних ідей, Ми взялись як один, ми були як один! І днями - ночами стояли, жадали. І душі палали, і ми воскресали! Приспів 1: Бачу колір сонця, чую голос серця. Я не заспокоюсь і, якщо прийдеться, Буду захищати я свою країну. Нас не подолати! Слава Україні! Сейчас они уже не смотрят нам в глаза. Мы стали сильней, нам не быть в стороне. Сомкнём ряды, нам нужно миру показать: Мы в нашей стране! Мы в нашей стране! Свободной и гордой, любимой, единой, Никем не делимой святой Украине! Приспів 2: Правда цвета солнца, и надежда в сердце. Я не успокоюсь, никуда не деться. Поднимайтесь люди, Родина едина И другой не будет! Слава Украине! (Після закінчення роботи учні захищають свої творчі проекти). Учень 10. Україна заплатила і продовжує платити надзвичайно високу ціну за те, щоб Гідність була першою із чеснот українців, нашої політичної еліти . Учень 11. Я пишаюсь тобою, мій рідний народе, Бо заради Вкраїни, за гідність й свободу, Прості люди безстрашно опліч устали, Проти звірства і хамства влади повстали. Учень 12. Вони кулі ловили палкими серцями, І посмертно для інших стали взірцями, Зупиняли автівки та потяги тілом, Вголос думку народу сказати посміли!!! Учень 13. Слава нашим героям Небесної сотні! Слава тим, хто країну з пітьми та безодні Своїм прикладом зрушив у напрямку світла, Шанс для здійснення мрій надав заповітних! Учитель. Україна... В одному цьому слові і для нас, і навіть для чужинців бринить музика смутку і жалю...Україна - країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу й чорної йому зради, довгої вікової героїчної боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними піснями... 24 серпня 1991 року Верховна Рада України проголосила Акт незалежності України та створення самостійної держави - України. Наш народ ішов до свята через утиски, в'язниці і Сибір, ішов довго, з часів Київської Русі до наших днів. На цьому шляху загинула незліченна кількість кращих синів і дочок України, які відстоювали її незалежність. Найтяжчим гріхом українців вважалося любити свою землю. І сьогодні, на жаль, зокрема, у нас, на Донбасі, іде жорстока війна… Як не дивно, війна. Війна з найближчим сусідом, колись братом, Росією, яка зуміла посварити заради своїх корисливих, загарбницьких цілей жителів Донбасу, Луганщини, а тоді, нібито заради врегулювання конфлікту, натхнена перемогою свого засилля у Криму, ввела сюди свої війська. Та, на свій подив, зустрілася з такою силою опору, що годі було й подумати. Учень 14. Бо Батьківщина, як і мати, у кожного одна. Вона, як і життя, дається людині лише раз. Прекрасно сказав про це поет Василь Симоненко. Учень15. Можна вибрать друга і по духу брата, Та не можна рідну матір вибирати. Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину. Учень 16. Щоправда, усвідомлення цього сталося не всіма одразу, але тим і є цінніша нині патріотична ідея нашого народу, що зрозумів: ми єдині й непереможні, у єдності – наша сила,українці горді носити звання українця! Учень 17. Слава тобі, Україно, Від роду до роду, Як накажеш - ми поляжем За твою свободу. Слава тобі, Україно, Невмируща слава. Да святиться твоя воля І твоя держава. Учень 18. Українці, прошу вас, не дайте зламати Свою гідність і честь, не дайте топтати Своє прагнення жити достойно в державі, В пам’ять тих, хто загинув. Вічна їм слава! (Хвилина мовчання). Учитель. На кольоровому папері ви намалювали свої долоньки, які ми розмістимо навколо ось такого схематичного зображення території України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших долонь. Ми сини і доньки України, а тому все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. (Звучить пісня Т. Петрененка «Україна». Учні прикріпляють долоньки). Учитель. Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша Україна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів. Нові часи, нові завдання, нові вимоги... Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі, а для того, щоб ним стати, потрібно, найперше, любити землю, віддати їй розум, серце, душу. Учень19. Я — Українець Вірою і кров'ю Моє коріння тут, у цій землі. Вона моєю Живиться любов'ю, А я страждаю болями іі . Вона моєю Живиться любов'ю, А я страждаю болями іі. Я — українець! Цього не відняти. В моїй душі співають солов'ї. Були такими мої мамо й тато Й такими будуть правнуки мої Були такими мої мамо й тато Й такими будуть правнуки мої. Усі: Ми — Українці Вірою і кров'ю У нас коріння тут, у цій землі. Вона моєю Живиться любов'ю, А ми страждаєм болями іі . ( Слова читаються в супроводі мелодії) Учитель. Усім присутнім ми бажаємо щастя, миру, злагоди. Бажаємо як можна довше не втрачати своє коріння, рідних батька й матір. Любити свій край, нашуДонеччину. Давайте разом заспіваємо пісню « Моя Україна» (Ролик з піснею Н Бучинської « Моя Україна »). Слава тобі, Україно, Від роду до роду, Як накажеш - ми поляжем За твою свободу. Слава тобі, Україно, Невмируща слава. Да святиться твоя воля І твоя держава. |